SD:s nya strategi: Kampen mellan det Konstruktiva och Destruktiva
SD lanserar ny reklamfilm. Recension av SDs nya video - Tid För Sverige. Sverigedemokraterna har haft det lite motigt under våren nu när alla partier kopierat många viktiga och centrala punkter i partiprogrammet som för bara något år sedan kallades rasism. Nu har plötsligt alla partier dessa "främlingsfientlighet light"-åsikter och skillnaden mellan partierna i migrationsfrågan har suddats ut. Det är då naturligt att strömmen går tillbaka till de andra partierna nu när de tagit sitt förnuft tillfånga och insett att Sverige inte kan finansiera ett välfärdssystem för världens ca 4 miljarder fattiga som söker ett bättre liv i de rikaste Europeiska länderna.
Den nya reklamfilmen: Kampen mellan det Konstruktiva och Destruktiva
SD försöker nu återta initiativet
SD försöker ta tillbaka initiativet med att formulera problemen i samhället på ett nytt banbrytande sätt som man inte hört
någon politiker formulera det tidigare. Detta gör man genom att konstatera att den verkliga konflikten står mellan det Konstruktiva och det Destruktiva. Två väldigt abstrakta ord som Jimmie Åkesson förklarar med mycket konkreta och träffande exempel. Han vill inte ha ett polariserat samhälle och för att visa vad som är fel polariserar han mycket skickligt samhället och vill att vi ska bortse från vad han kallar "påhittade konflikter" som Hudfärg, Kön, Sexuell läggning, Klass, de som är födda här och de som inte är det, den verkliga konflikten står istället mellan det Konstruktiva och det Destruktiva:
Den som är beredd att anstränga sig och den som inte är det.
Den som bygger bilar och den som bränner bilar.
Mellan dem som fyller barnen med kunskap och självrespekt
och den som fyller våra barn med droger och självömkan.
Jimmie sammanfattar samhällets konflikt med att man kan dela in
alla som befinner sig i Sverige mellan de som STÄRKER och de som FÖRSTÖR.
Ett retoriskt mycket skickligt formulerat budskap som går rakt in i både hjärna och hjärta.
Man har insett att eftersom det nu finns så många personer i Sverige som inte är födda här och inte är etniska svenskar måste man ta till en ny strategi för att kunna vinna röster även bland denna grupp, annars kommer man aldrig kunna ta över regeringsmakten. Genom att nu inkludera alla som bidrar och drar sitt strå till stacken kan även de som inte ser sig som svenskar identifiera sig med SD:s budskap. Mycket strategiskt skickligt.
Den här reklamfilmen är faktiskt fantastiskt välkonstruerad på flera olika plan. Det är dessutom förbaskat svårt att inte hålla med om allt han säger i filmen som förstärks av de cinematiskt fulländade videoklippen som monterats ihop riktigt talangfullt med passande bakgrundsmusik. Den här filmen kommer gå hem ute i stugorna det kan man nästan garantera.
Men det skickligaste retoriska knepet?
Jimmie ger HOPP OM FRAMTIDEN.
DU, JAG och DOM kan bli VI - klockrent.
Inget annat parti kan idag erbjuda ett ljus i mörkret. De tävlar om de bästa brandkårsutryckningarna och att släcka bränder här och nu. Jimmie målar upp en väg framåt, något att hoppas och tro på, något att kämpa för. Kort sagt Jimmie ger SD:s väljare en FRAMTID. Detta är man helt unik med inom det politiska Sverige idag.
Ställningen i matchen:
SD - Regeringen och följa-John-partierna: 10 - 0
Ogräspartiet Maskrosen har fintat bort sig själva upp på läktaren och är inte med i matchen längre.
Sverigedemokraterna lanserar sig som Framtidspartiet
Sverigedemokraterna har återtagit ledningen, inte bara i Migrationsdebatten, utan även på det ideologiska planet, samhällsbygget och framtidsplanerna. Man har intagit den position som Socialdemokratin hade i mitten på 1900-talet. Då man visste vart man skulle och vad som behövde göras. Idag känns sossarna som mossiga tanter och farbröder som talar om de gamla goda dagarna och man beter sig och pratar som att året var 1973 -samma lösningar som 73, samma ideologi som 73. Samma tjat om Den Svenska Modellen som det idag bara finns runstenar kvar av. Vänstern står och stampar vid år 1917 och väntar på den kommunistiska revolutionen som endast är ett minne och en mikrofilm i SVT:s filmarkiv. Sossarna känns som Windows 3.11 och SD är Windows 11 som inte ens kommit ännu. Sverigedemokraterna är 2016. Så enkelt är det.
När folk ser den här filmen kommer man tänka att "Låt SD ta över makten och se vad dom kan göra det kan inte bli sämre". Det här är filmen som kommer göra SD störst i nästa val.
Grattis Jimmie, du lyckades med det omöjliga..
Andra inlägg
- Bokföra Suno Udio Elevenlabs
- Från 1 juli 2024 slipper du spara kvitton och fakturor i pappersform
- Valresultat 2024 för EU-valet
- OBS! Skattejätten Avalara slutar tvärt hjälpa säljare på Amazon
- Momsdeklaration 13 maj
- Bokföra försäkring
- Brytpunkt statlig skatt 2024
- Viktigt 12:e februari
- Prisbasbeloppet (PBB) för 2024
- Periodisk sammanställning för kvartal 4
OBS! Inga frågor besvaras längre i Facebooks plugin under artiklarna.
Använd detta kontaktformulär istället.